14 Şubat Sevgililer Günü gelince insanlar kalplerinin Twitter’da atmasını seviyor. Milyonlarca kişinin romantizm adına renkli çiçekler, özel yemekler ve hediyeler paylaşmaya hazırlandığı sırada Twitter’ın Türk kullanıcıların Sevgililer Günü alışkanlıklarına dair hazırladığı 7 önemli istatistiği paylaşıyoruz
Global istatistiklere göre; 2015 yılında dünya çapında Sevgililer Günü ile ilgili 29 milyon Tweet paylaşıldı.
Türkiye istatistiklerine göre ise; Twitter’daki Türk kullanıcılarının;
- 4’te 1’i: Sevgililer Günü’nü kutlamayı planlıyor
- 5’te 1’i: Sevgililer Günü’nü bir yemek eşliğinde kutlayacak
- 3’te 1’i: Sevdiğine bir hediye satın alacak. Erkekler çoğunlukla çiçeği tercih ederken, kadınların kararı kıyafet veya aksesuardan yana
- 4’te 1’i: Twitter’daki marka, ürün ve kampanyalardan ilham alıyor
- %78’i: Yeni ürünler denemek istiyor
Ayrıca yine istatistiklere göre Türkiye’deki Twiter kullanıcısı kadınlar, Sevgililer Günü’de hiçbir hediye almazlarsa erkeklerden 1.4 kat daha çok üzülüyor.